ProSkinClinic - Klinika Depilacji Laserowej i Kosmetologii Profesjonalnej
ul. Niecała 3/1, 20-080 Lublin poniedziałek-piątek 9:00-20:00 • sobota 9:00-15:00 81 470 75 75
BlogEksperci radzą

Czy plamy starcze to symptom choroby?

By 17 czerwca 2020 No Comments
plamy starcze

Plamy starcze, inaczej zwane wątrobowymi lub słonecznymi, w żargonie medycznym są znane jako plamy soczewicowate. Są to kłopotliwe, płaskie zmiany skórne o brązowym lub czarnym zabarwieniu. Przyczyną ich powstawania jest nadmierna ilość komórek, które odpowiadają za wytwarzanie pigmentu w skórze. Przyczynia się do tego długotrwałe narażanie skóry na działanie światła słonecznego oraz pozostałych źródeł promieniowania słonecznego takich jak na przykład lampy w solarium. Do powstawania tego rodzaju zmian może prowadzić także proces starzenia się organizmu człowieka.

Plamy starcze same w sobie nie są groźne dla zdrowia i nie są symptomem choroby. Często można je jednak mylić ze zmianami nowotworowymi, dlatego wszelkie wykwity na skórze należy pokazać lekarzowi dermatologowi. Prawdziwych plam starczych nie trzeba leczyć, jednak wiele osób decyduje się na usunięcie ich ze względów estetycznych. Najpopularniejszą metodę usuwania przebarwień przy użyciu lasera można wykonać w naszej klinice.

Usuwanie plam starczych przy użyciu lasera

Usuwanie przebarwień skórnych przy pomocy lasera jest dość szybką i skuteczną metodą. W ProSkinClinic do tego typu zabiegu używamy lasera Harmony XL Pro. Sprzęt ten można rozbudować o głowice DYE-VL oraz ND:YAG. Dzięki temu zabiegi są niezwykle efektywne i bezbolesne. Pierwsza z nich zapewnia bezpieczne i precyzyjne usuwanie plam starczych. Dodatkowo głowica pozwala na uzyskanie widocznych efektów w krótkim czasie. Głowica ND:YAG natomiast jest przeznaczona do usuwania głębokich zmian skórnych, które mogłyby wydawać się niemożliwe do usunięcia.

W naszej klinice wszystkie zabiegi wykonujemy przy zastosowaniu zaawansowanej technologii laserowej. Zabiegi zawsze poprzedzone są konsultacją oraz próbą laserową. Lekarze przeprowadzają darmową rozmowę z każdym pacjentem oraz darmową próbę depilacji laserowej. Dzięki temu możemy przekonać się, w jaki sposób skóra reaguje na laser, a pacjent może bezpłatnie zweryfikować skuteczność i bezbolesność zabiegów.